انواع مستربچ های افزودنی

مستربچ افزودنی چیست

زنجیره ارزش مستربچ افزودنی با تهیه تامین کنندگان مواد اولیه شروع می‌شود. اجزای اصلی هر نوع مستربچ پلیمرها، پراکندگی ها و رزین های حامل هستند. مواد اولیه به صورت شیمیایی سنتز می‌شوند تا یک کنسانتره معمولی تشکیل شود، که توسط تولیدکنندگان مستربچ افزودنی ترکیب می‌شود. ترکیب یک فرآیند دو مرحله است. با جمع آوری مواد تشکیل دهنده و سپس مخلوط کردن‌ آنها با استفاده از گرما و استرس برشی برای تولید یک گلوله همگن. ترکیبات با ترکیب مواد افزودنی در حالت مذاب، خواص پلیمرهای گرما نرم را بهبود می‌بخشند.

تهیه کنندگان مواد اولیه، ارائه دهندگان خدمات به کاربران نهایی مانند خودرو، بسته بندی، کالای مصرفی و سایر شرکت ها

مستربچ شفاف کننده چیست

باعث کیفیت بالا و صرفه جویی درهزینه می‌شود. نور و شفافیت بالا به خوبی در PE / PP / PS / ABS اعمال می‌شود، که باعث درخشندگی پلاستیک می‌شود و پراکندگی درجه نانو نیز با رزین پلاستیک پلیمریزه می‌شود.
مستربچ با وزن مخصوص متوسط، مهر و موم حرارتی عالی و مقاومت کششی قوی مشخص می‌شود.
فرمول پر کردن چند جزء تازه ترکیب شده اساساً این پدیده را از بین می‌برد که پیچ فیلم منجر به سفید شدن می‌شود هنگام کار با فیلم دمیده HDPE. همچنین دارای درخشش براق است.
این محصول از فناوری پیشگام داخلی استفاده می‌کند و از پتانسیل کاربردی بازار زیادی برخوردار است.

مستربچ های جلوه ویژه معمولاً شامل رنگدانه ها یا پرکننده های مخصوص برای رسیدن به جلوه های مختلف تصویری مانند فلزی، براق، فلورسانس، شفاف و غیره هستند.

Masterbatch فلزی، پایان فلزی یا درخشش را به محصول نهایی ارائه می‌دهد. این ها از مقدار مناسب تکه های فلزی یا رنگدانه ها و یک سیستم رنگ آمیزی جامد تشکیل شده اند و از نور بسیار عالی به همراه پراکندگی خوبی برخوردار هستند.

Marble & Granite Masterbatch برای انتقال یک سطح صاف و آینه مانند محصولات نهایی به کار می‌رود. افزودنی های پلی متیل سیلوکسان با وزن مولکولی فوق العاده بالا به درستی در حامل پلی اتیلن پراکنده می‌شوند تا اینمستربچ ایجاد شود. همراه با پایان درخشان، روغن کاری را نیز فراهم می‌کند، ضریب اصطکاک را کاهش می‌دهد و مقاومت به سایش در برابر محصول نهایی را بهبود می‌بخشد.

Pearlescent Masterbatch جلوه بصری را تقویت می‌کند و درخشندگی را ایجاد می‌کند و درخشش را روی محصول ایجاد می‌کند. کاملاً غیر سمی است، از اندازه ذرات یکنواخت برخوردار است و از رنگدانه های مروارید مخصوصی تشکیل شده است که در محصول نهایی طلا، نقره و سایر رنگ ها را نشان می‌دهد. همچنین از مقاومت خوبی در برابر آب و هوا برخوردار است.

افکت فلورسنت مستربچ

این ترکیب اصلی که از رنگدانه های فلورسنت درجه بالا تشکیل شده است، جلوه ای با کیفیت بالا به محصول نهایی می‌بخشد. این رنگ روشنایی فوق العاده و همچنین نور فلورسنت را با 43 رنگ های مختلف منعکس می‌کند که باعث می‌شود در محصولات ایمنی در جایی که دید در طول شب ضروری است، در محصولات ایمنی مناسب باشد. همچنین دارای پایداری گرمای عالی، بدون مهاجرت، ماندگاری عالی همچنین در سایه های شفاف و مات موجود است.

مستربچ شفاف کننده

مستربچ شفاف از نظر ظاهری سفید و درخشان، بهترین کیفیت پرکننده با حداکثر استحکام است، برای تقویت سفتی استفاده می‌شود و شفافیت و صافی را برای محصول نهایی فراهم می‌کند. این ماده از پودر شفاف معدنی با برخی مواد افزودنی ویژه با پراکندگی مناسب آن در حامل پلی اولیفین تشکیل شده است. باعث افزایش مقاومت کششی، افزایش درجه اعوجاج و کاهش زمان چرخه می‌شود.

کاربردهای مستربچ شفاف کننده

مستربچ شفاف کننده دارای کاربردهای مختلفی در لوازم آرایشی، محصولات مد، اسباب بازی، صندلی، محصولات ایمنی و در زمینه کاربردهای الکتریکی و اتومبیل هستند که در آنها از ترموپلاستیک استفاده می‌شود.

Masterbatches فلزی، پایان فلزی یا درخشش را به محصول نهایی ارائه می‌دهد. این ها از مقدار مناسب تکه های فلزی یا رنگدانه ها و یک سیستم رنگ آمیزی جامد تشکیل شده اند.‌ آنها از نوربسیار عالی به همراه پراکندگی خوبی برخوردار هستند.

Marble & Granite Masterbatch برای انتقال یک سطح صاف و آینه مانند محصولات نهایی به کار می‌رود. افزودنی های پلی متیل سیلوکسان با وزن مولکولی فوق العاده بالا به درستی در حامل پلی اتیلن پراکنده می‌شوند تا این مستربچ ایجاد شود. همراه با پایان درخشان، روغن کاری را نیز فراهم می‌کند، ضریب اصطکاک را کاهش می‌دهد و مقاومت به سایش در برابر محصول نهایی را بهبود می‌بخشد.

Pearlescent Masterbatch جلوه بصری را تقویت می‌کند و درخشندگی را ایجاد می‌کند و درخشش را روی محصول ایجاد می‌کند. کاملاً غیر سمی است، از اندازه ذرات یکنواخت برخوردار است و از رنگدانه های مروارید مخصوصی تشکیل شده است که در محصول نهایی طلا، نقره و سایر رنگ ها را نشان می‌دهد. همچنین از مقاومت خوبی در برابر آب و هوا برخوردار است.

افکت فلورسنت مستربچ

این ترکیب اصلی که از رنگدانه های فلورسنت درجه بالا تشکیل شده است، جلوه ای با کیفیت بالا به محصول نهایی می‌بخشد. این رنگ روشنایی فوق العاده و همچنین نور فلورسنت را با 43 رنگ های مختلف منعکس می‌کند که باعث می‌شود در محصولات ایمنی در جایی که دید در طول شب ضروری است، در محصولات ایمنی مناسب باشد. همچنین دارای پایداری گرمای عالی، بدون مهاجرت، ماندگاری عالی همچنین در سایه های شفاف و مات موجود است.

اثر شفاف مستربچ

از نظر ظاهری سفید و درخشان، شفاف Masterbatch بهترین کیفیت پرکننده با حداکثر استحکام است، برای تقویت سفتی استفاده می‌شود و شفافیت، شفافیت و صافی را برای محصول نهایی فراهم می‌کند. این ماده از پودر شفاف معدنی با برخی مواد افزودنی ویژه با پراکندگی مناسب آن در حامل پلی اولیفین تشکیل شده است. باعث افزایش مقاومت کششی، افزایش درجه اعوجاج و کاهش زمان چرخه می‌شود.

مزایای مستربچ شفاف کننده

  • مقاومت کششی هنگام پردازش افزایش می‌یابد.

  • مقاومت پارگی عرضی محصول

  • مستربچ شفاف کننده توانایی محصول را در مقاومت در برابر گرما، مقاومت در برابر تحمل و نشت و همچنین سختی و مقاومت در برابر ضربه بهبود بخشد.

  • اگر از این محصول برای کف استفاده می‌شود، عملکرد فوم را تغییر دهید. اگر در فیلم دمیده استفاده شود، عملکرد ضد بلوک و عملکرد آنتی استاتیک را دارد.

  • این می‌تواند عملکرد چاپ و سمپاشی محصول را بهبود بخشد و هزینه تولید را به میزان زیادی کاهش دهد.

  • این ماده با خاصیت سفت کننده، مقاومت در برابر اتمیزاسیون، مقاومت در برابر ترفند، کمک به پلاستیک سازی مشخص می‌شود.

  • این می‌تواند بهره وری تولید و انعطاف پذیری محصول را بهبود بخشد تا بافت سطح محصول و احساس دست هموارتر شود. همچنین عملکرد آنتی استاتیک دارد.

روش استفاده مستربچ شفاف کننده

قبل از استفاده، باید کاملاً با پلیمر مخلوط شود. با توجه به شرایط مختلف محصول برای خصوصیات مکانیک فیزیکی، کاربر می‌تواند میزان پر شدن متفاوت از مستربچ پر نانو پر شفاف، بین 5-30٪ را اعمال کند.

مستربچ افزودنی آنتی ویروس

مستربچ افزودنی ضد میکروبی بزرگترین و سریعترین نوع مستربچ محسوب می‌شود. تسلط مستربچ افزودنی ضد میکروبی به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات پلاستیکی است. مستربچ افزودنی ضد میکروبی برای محافظت از محصولات پلاستیکی در برابر میکروب هایی از جمله جلبک ها، باکتری ها، قارچ ها و مخمرها استفاده می‌شود. مستربچ آنتی ویروس در کاربردهای مختلفی : محصولات ساختمانی، کالاهای مصرفی و صنایع بهداشتی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مستربچ افزودنی ضد میکروبی مبتنی بر رزین های حامل مختلف، مانند پلی استایرن (PS)، پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) از جمله دیگر است.

مستربچ افزودنی انتی استاتیک

اگر تخلیه الکتریکی در طی فرآیند تولید با مواد قابل اشتعال در تماس باشد می‌تواند منجر به انفجار یا آتش سوزی شود. فیلم ها، نوارها یا الیاف به دلیل شارژ الکترواستاتیک به یکدیگر چسبیده و باعث می‌شوند که پردازش یا استفاده از‌ آنها دشوار شود. بسته بندی های پلاستیکی و اشیاء، گرد و غبار را با شارژ الکترواستاتیک جذب می‌کنند. وسایل الکترونیکی یا قطعات حساس مانند میکروچیپ هایی که در بسته بندی آنتی استاتیک منتقل نمی‌شوند می‌توانند به طور دائم در اثر تخلیه الکتریکی آسیب ببینند. استفاده از مستربچ آنتی استاتیک آرمن پلیمر مقاومت سطح ماده پلاستیکی را کاهش می‌دهد این امر باعث می‌شود در جریان فرایند تولید و بارهای الکترواستاتیک از تخلیه های الکتریکی جلوگیری شود.

مستربچ انتی بلوک

مستربچ های ضد بلوک مانع از مسدود شدن فیلم های پلی الیفین در حین تولید وتبدیل به محصولات نهایی شوند.

یک مستربچ ضد بلوک مبتنی بر PE است که شامل حدود 50٪ طبیعی سیلیس است که در نتیجه تأثیر منفی بر شفافیت فیلم می‌گذارد.

یکمستربچ ضد بلوک مبتنی بر PE است که شامل حدود 20٪ از خاصیت افزودنی ضد بلوک با وضوح بالا است و مخصوص فیلم با شفافیت بالا و خواص نوری برتر و مسدود شدن عالی را است.

کارایی مستربچ آنتی بلاک

  • وضوح بالا با استفاده از افزودنی مسدود شده با همان ضریب شکست همانند پلی الیفین.

  • علاوه بر این، جذب کم روغن از این افزودنی ضد بلوک باعث می‌شودتمایل بسیار کمی در برابر تعامل با مواد افزودنی مهاجر داشته باشد.

  • در نتیجه مزایای اقتصادی را برای فروش به ارمغان می‌آورد.

مستربچ افزودنی لیز کننده

مستربچ لیز کننده، CoF را کاهش می‌دهند.
(ضریب اصطکاک) : بین لایه های فیلم و همچنین بین فیلم و سطوح دیگر که با آنها در تماس هستند را کاهش می‌دهد. یک مستربچ لیزکننده مبتنی بر PE حاوی 5٪خلوص بالااولئیدید با منشاء گیاهی اولئامید یک لیزکننده سریع است.
در برخورد با مشکلات آب بندی و یا چاپ در این حالت استفاده از لیزکننده حاوی اروکامید توصیه می‌شود.

مستربچ افزودنی براق کننده

مستربچ براق کننده رنگی ارزش را اضافه می‌کند و رنگی که فرم و عملکرد را مشخص می‌کند از ماشین آلات و لوازم تجاری گرفته تا منسوجات، قطعات خودرو و بسته بندی و…

مستربچ افزودنی براق کننده، که به عنوان پودر تهیه می‌شود، پس از قرار گرفتن در معرض یک منبع نوری، یک زیرلایه سبز به مواد طبیعی می‌دهد. میزان روشنایی و مدت زمانی که محصول برای آن در نظر گرفته شده است، تعیین می‌کند که محصول نهایی در چه مدت و چه میزان نور قرار گرفته است. رنگدانه های زیبا و درخشان باعث ایجاد درخشش می‌شوند.
نسل جدید مستربچ هابا همه پلیمرها سازگار هستند. فقط یک مرحله عمل با رنگ، کارکرد و براقیت مواد را انجام می‌دهد. جایگزینی فرآیندهای معمولی لاک زدن، گالوانیزه یا متالیزاسیون، تدارکات، ذخیره سازی و تهیه را با اثرات صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ساده می‌کند.
اشیاء طراحی فردی به عنوان مثال لوله و بطری های ریمل یا شامپو برای مارک هایی که زیبایی و زیبایی را نشان می‌دهند. اما همچنین لوازم خانگی و ورزشی یا لوازم جانبی زندگی ساخته شده از پلاستیک نیز می‌تواند با استفاده از مستربچ های براق کننده با یک طراحی چشم نواز ارتقا یابد.

مستربچ روان کننده ها

مستربچ روان کننده ها برای بهبود خاصیت جریان و پردازش استفاده می‌شوند.

انواع مختلف با خصوصیات مختلف وجود دارد که می‌تواند مخلوط کردن، اکستروژن و … را بهبود بخشد. مستربچ روان کننده داخلی نوعی مستربچ افزودنی است که توسط آن عمل می‌کند که همان اصلاح ویسکوزیته مستربچ است.

استفاده امروزه از مستربچ روان کننده های داخلی با ارزش افزوده است همچنین می‌تواند خصوصیات دیگر را تغییر دهد با دستیابی به اهداف چندگانه، مستربچ افزودنی های روان کننده می‌توانند مقرون به صرفه تر باشد.

افزودنی لغزان کننده نوعی مستربچ روان کننده داخلی است که توسط فرآیند پردازش بهتری ایجاد می‌کند و باعث کاهش اصطکاک داخلی و چسبندگی پلیمرها را ایجاد می‌کنند. مستربچ افزودنی لغزان کننده برای کاهش اصطکاک سطح پلیمرها در صنعت فیلم استفاده می‌شود. بسیار متداول هستند زیرا افزودنی لغزان کننده به لایه های فیلم کمک می‌کند تا لایه های فیلم روی یکدیگر بچرخند که بسیار مفید است فرآیندهای بسته بندی سریع مواد افزودنی ضد انسداد نوع دیگری از مستربچ روان کننده داخلی است که می‌تواند در طول تولید بهبود یابد. مواد افزودنی ضد بلوک مانع از به هم چسبیده شدن لایه های فیلم می‌شوند انواع مختلفی از مواد افزودنی ضد انسداد وجود داردکه اثر ضد لغزش را کاهش می‌دهند