مستربچ بالا برنده MFI

افزودنی بالا برنده و افزایش دهنده (ام اف ای ) MFR(MI) / MFI

مقدار پلیمری که در غالب مذاب در زمان 10 دقیقه و یک دمای تعیین شده از یک روزنه عبور می‌کند را MFI (ام اف ای) یا شاخص جریان مذاب آن پلیمر می‌نامند، این نشان در واقع برای نشان دادن میزان روانی پلیمر به عنوان معیاری از قابلیت اکسترود شدن است به طور کلی باافزایش شاخص جریان مذاب MFI ( ام اف ای) وزن مولکولی، استحکام کششی مقاومت پارگی دمای نرم شدن و چغرمگی، مقاومت شیمیایی پلیمر کاسته می‌شود این شاخص با گرانروی رابطه عکس دارد با افزایش گرانروی MFI ( ام اف ای) کاهش می‌یابد از این ویژگی برای شخصی کردن گرید پلیمرهای پایه پتروشیمی ها و اینکه این پلیمر چه روش فرآیندی و شکل دهی مناسب است بکار می‌رود. بطور مثال از گرید های با MFI (ام اف ای ) بالا برای فرآیند تزریق و فرآیند MFI (ام اف ای) کم برای اکستروژن استفاده می‌شود. بالا رفتن دما در حین فرآیند باعث تخریب زنجیره پلیمری و در نتیجه در یک زمان مشخص مقدار مذاب بیشتری خارج شده و باعث افزایش شاخص جریان مذاب MFI (ام اف ای) می‌شود .اگر دما بیش از حد معمول و نرمال بالا برود ممکن است زنجیره های ماتریس پلیمری به یکدیگر بچسبند و پدیده ای به نام کراسلینگ شکل گیر که باعث کاهش MFI (ام اف ای) می‌شود ،بنابراین زمان حضور مواد در اکسترودر بر MFI (ام اف ای) مواد خروجی و همچینین MFI (ام اف ای) مواد بر روی میزان حضور مواد در اکسترودر و در نتیجه دما تاثیرگذار است عوامل دیگری مثل تغییر سرعت کشنده ،شرایط خنک کاری و هر عاملی که بر روی خواص رئولوژی پلیمر اثربگذارد سبب تغییر این پارامتر می‌شود در حالت استاندارد تغییرات MFI ( ام اف ای) محصول نباید بیشتر از 25درصد مواد اولیه باشد. در برخی شرایط بالا بردن MFI ( ام اف ای) نقش حیاتی در تولید و روند شکل گیری محصولات میانی و نهایی دارد مستربچ بالابرنده MFI (ام اف ای )با درصد مصرف بسیار پایین 50درصد وزنی باعث بالا رفتن MFI ( ام اف ای ) در پلیمرها بر پایه پلی پروپیلن می‌شود. قابل ذکر است افزایش درصد مصرف باعث افزایش تصاعدی میزان این شاخص می‌شود.

باتوجه به مشکلات تولید در فرآیند محصولات نساجی بخصوص تولید ملت بلون و اسپاند باند به دلیل پایین بدون شاخص جریان مذاب (ام اف ای /MFI) مواد پلی پروپیلن پتروشیمی های داخل که این روزها بسیار هائز اهمیت است به دلیل تکمیل فرآیند تولید این پارچه ها به محصولاتی نظیر ماسک و ملحفه بیمارستانی و البسه نفوذ ناپذیر نسبت به ویروس کویید 19 است شرکت آرمن پلیمر محصولات خود را در این زمینه از سال 1389در دو گرید کامپاند و مستربچ به بزرگترین تولید کنندگان این صنعت از جمله شرکت بهپود یزد ارائه و توانسته به عنوان اولین شرکت پس از تعامل و همکاری با مراکز R&D کمپانی هایی که در طراحی فرمولاسیون این محصول از سال ها پیش به منظور بالا بردن شاخص جریان مذاب (ام اف ای /MFI) پیش قدم بوده اند. نقش به سزایی در صنعت تولید ملت بلون و اسپاند باند و همچنین پلی پروپیلن های بازیافتی کشور داشته باشد.
ازاین محصول به صورت ادتیور با در صدهای وزنی یک تا پنج درصد پس از مشخص نمودن مواد اولیه پلی پروپیلن متناسب با شرایط تولید و ماشین آلات استفاده نمایید.
(کارشناسان فنی ما در این زمینه شما را همیاری می‌کنند)

کامپاند افزایش دهنده و بالا برنده MFR (MI) / MFI  : این محصول با ترکیب چند جز از مواد اولیه به منظور افزایش MFI فرمولاسیون شده است. و نیازی به اضافه کردن مستربچ افزودنی دیگری در حین فرآیند تولید ندارد و از این محصول می‌توان مستقیما برای تولید محصول استفاده کرد.
شما همکاران عزیز می‌توانید جهت دریافت نمونه و مشاوره فنی حتی در تجهیز ماشین آلات خود با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از مستربچ افزودنی بالا برنده و افزایش دهنده MFR (MI) / MFI

  • تولید به صورت کاملا سفارشی
  • باعث لطافت و نرم شدن پارچه ها می‌شود
  • در برخی محصولات که با MFI ( ام اف ای)خاصی فرآیند می‌شوند و نیاز به افزایش MFI ( ام اف ای) است

کاربرد استفاده از مستربچ افزودنی بالا برنده و افزایش دهندهMFR (MI) / MFI

  • تولید پارچه های ملت بلون با تراکم بالا
  • تولید پارچه های ناموون یا سوزنی (اسپاند باند)
  • تولید گرانول های پلی پروپیلن
  • تولید محصولاتی که در MFI( ام اف ای)بالا فرآیند می‌شوند 
  • مهمترین کاربرد این محصولات در صنعت نساجی و تولید نخ های پلی پرو پیلن است.